Madeirán II (Funchal)

Madeirán II

Az egyik kevésbé forró napot a közeli fővárosban töltöttük.

Reggeli után beautóztunk Funchalba, leparkoltunk majd egy különleges járművel folytattuk utunkat.

Az úgynevezett „teleférico” -val, azaz kabinos felvonóval tettük meg az első útszakaszt. A felvonó a tengerpartról indul, és a város felett feszülő kötélpályán jut el a hegyekbe. A közel 3200 métert 15 perc alatt teljesíti, ezalatt 560 méter magasságba emelkedik, miközben gyönyörű kilátás nyílik a tengerre és a városra.

A végállomástól félpercre van a Jardim do Monte Palace, azaz a Monte Palota Trópusi Kertjei bejáratától. A régebben szállodaként működő kertben több mint 100.000 növényféle található, különleges pálmákkal, valamint szabadon élő madárfajokkal (hattyúk, kacsák, libák és pávák) találkozhatunk.  Az Afrika múzeumban geológiai és művészeti kiállítások láthatók. A sziget legnagyobb szabadtéri csempefal gyűjteménye is itt található. Az ajánlott útvonal felénél egy kis kávézóban jól esik megpihenni. A hetvenezer négyzetkilométeres kert körbejárása egy jó félnapos program, de 3-4 órát mindenképp szánjunk rá. Az útikalauzokban általában ezt a helyet többen ajánlják, mint a közelben lévő Madeira Botanical Gardent, mi sem bántuk meg, hogy ezt választottuk.

A felvonóval visszamentünk az autóért, és indultunk a következő állomásra egy különleges múzeumba.

Életem elég jelentős részét képezte a labdarúgás, játékosként majd edzőként több mint húsz évet jelent ez. Szégyen-nem szégyen nem tudtam, hogy korunk egyik leghíresebb focistájának szülővárosa Funchal. Annyi mentségem van, hogy nem vagyok igazán CR 7 rajongó, de ha már itt voltunk eljöttünk a Cristiano Ronaldo múzeumba, és ez is megérte. Aki végig járja ezt a kiállítást, megtekinti az érmek, serlegek, trófeák, címek, képek, fényképek, rajongói levelek, ajándékok sokaságát, valamit megért abból, hogy miért és -hogy menyire rajonganak ezért a fiatalemberért a világon oly sokan. Nekem természetesen megmaradtak a kedvenceim, de hatalmas tiszteletet érzek én is iránta. Nagy élmény volt itt járni, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben még bővülni fog ez a hatalmas gyűjtemény.

Ezután sétáltunk még egyet a közeli parton, benéztünk egy két turistacsalogató üzletbe, majd visszakocsikáztunk a hotelbe. Egy újabb jól sikerült napon voltunk túl.